Dodawanie nowego użytkownika

Tagi: użytkownika,

Dodawanie nowego użytkownika :

Mamy dwie metody tworzenia kont użytkowników:

1. Automatyczna - konto jest tworzone przez rejesrację w witrynie

2. Ręczna - administrator przy pomocy narzędzi zaplecza administracyjnego ma możliwość dodania.

Głównie uzytkownicy tworzą własne konta, przez rejestrację w witrynie, a administratorzy zazwyczaj korzystają z metody drugiej, żeby dodać użytkownika do grupy specjalnej.

Przy instlacji Joomla! istnieje tylko konto głównego administratora (Super Administrator), dzieki któremu możemy zalogować się do panelu administracyjnego, skonfigurować reguły rejestracji uzytkowników i utworzyć konta innych administratorów i operatorów albo (jeśli zarejestrują się przy pomocy moteody automatycznej) zmienic ich uprawnienia.

 

Tworzenie nowego użytkownika:

Krok 1: Zaloguj się do zaplecza Joomla! (Dostęp uzyskasz, wprowadzając specjalny adres do paska adresu przeglądarki. Przykład: http://www.przyklad.com/administrator.)

Krok 2: Otwórz "Zarządznie użytkownikami".

Po zalogowaniu na stronie głównej zaplecza, przejdź do paska (umieszczony po lewej stronie)  i wybierz Zarządzanie użytkownikami.

Krok 3: Dodaj nowego użytkownika

Na nowo otwartej stronie, naciśnij Utwórz. Spowoduje to otworzenie panelu dodawania użytkowników. Zoabczysz pole, które trzeba uzupełnić:

   Nazwa: Wpisz imię i nazwisko lub inną nazwę własną użytkownika

   Uzytkownik: Wpisz nazwę uzytkownika - login

   Hasło: Wpisz hasło użytkownika

   Powtórz hasło: Powtórz hasło uzytkownika

   Email: Wpisz adres poczty elektronicznej tego uzytkownika

   Grupa: zaznacz wskaźnikiem myszy na liście grupę, do której ma być przypisany użytkownik (istnieje też możliwość, że będzie zakładka "Przypisz do grupy", tam też trzeba zaznaczyć do jakiej grupy ma należeć uzytkownik)

   Powiadamianie: Jesli ustawione na TAK, użytkownik będzie otrzymywać mail od systemu

   Zablokuj konto: Zablokowanie użytkownika uniemozliwi mu logowanie się do witryny i - jesli był upoważniony - na zaplecze.

   Wymagane zresetowanie hasła: Ustawienie tej opcji na Tak wymaga od uzytkownika, aby zresetował swoje hasło przy następnym logowaniu.   

Po ustaleniu tych szczegółów możesz nacisnąć w przyborniku przycisk Zapisz, aby utworzyć nowe konto. Możesz też przejść do ustawień podstawowych i skonfigurować opcje  tam zawarte (Krok 4).

Krok 4: konfiguracja kontaUstal następujące własności konta:

  • Szablon zaplecza: Wybierz styl szablonu zaplecza administracyjnego. Dotyczy tylko tego użytkownika.
  • Język zaplecza: Wybierz język zaplecza. Dotyczy tylko tego użytkownika.
  • Język witryny: Wybierz język witryny. Dotyczy tylko tego użytkownika.
  • Edytor: Wybierz z listy edytor tekstu dla tego użytkownika.
  • Serwer pomocy: Wybierz serwer pomocy. Dotyczy tylko tego użytkownika.
  • Strefa czasowa: Strefa czasowa dla tego użytkownika.

Gdy zakończysz już czynności konfiguracyjne nacisniej w przyborniku (w prawym górnym rogu) przycisk Zapisz, aby utworzyć konto.

Blokowanie uzytkownika:

Żeby zablokować istniejącego użytkownika - zabronić mu logowania na stronę - musisz zalogować się do zaplecza i otworzyć Zarządzanie użytkownikami . W liście uzytkowników wybierz użytkownika, klikając na jego nazwę/imię, którego chcesz zablokować. W nowym panelu, w zablokuj konto ustaw Tak i naciśnij przycisk zapisz.

Pamiętaj, że ta metoda nie usuwa konta, lecz je blokuje. Zawsze możesz odblokować konto wybierając opcję Nie.

Usuwanie konta uzytkownika: 

Czasami jest konieczne usunięcie konta użytkownika. Bywa to kiedy:

  • Uzytkownik prześle żąsanie usunięcia do wydawcy
  • Uzytkownik nie logował się na konto od dłuższego czasu

Aby usunąć niepotrzebne. nieaktywne lub nigdy nie uaktywnione konto:

  1. Zaloguj się na zaplecze
  2. Wcisnij ionę Uzytkownicy, albo wybierz z menu rozwijanego tę pozycję
  3. Znajdź konto/konta i zaznacz pole wyboru, które chcesz usunąć. (np. wpisz w polu Filtruj jego nazwę)
  4. Nacisnij przycisk Usuń w prawym górnym rogu

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...