Blokowanie kłopotliwych użytkowników
Usunięcie konta kłopotliwego użytkownika nie jest najlepszą metodą rozwiązania problemu. Lepiej zablokować konto takiego użytkownika. To rozwiązanie jest lepsze z dwóch powodów.
Po pierwsze - jest tymczasowe: blokadę konta można w każdym momencie usuną. Po drugie - utrudnia ponowną rejestrację. Jeśli w zasadach rejestracji wymagamy niepowtarzalnego adresu poczty elektronicznej, założenie kolejnego konta będzie wymagało podania innego niż poprzednio adresu.
Blokowanie dostępu
- Z rozwijanego menu zaplecza wybierz pozycję Witryna - Uzytkownicy lub kliknij ikonę skrótu Użytkownicy.
- Zlokalizuj użytkownika sprawiającego kłopoty, np. wpisz fragment nazwy własnej, nazwy użytkownika (loginu) lub adresu e-mail w polu filtra po lewej stronie, tuż pod tytułem i naciśnij Idź.
- Zaznacz uzytkownika, umieszczając fiszkę w polu wyboru obok jego nazwy.
- W przyborniku w prawym górnym rogu naciśnij przycisk Dostosuj.
- W pierwszej sekcji po lewej stronie ekranu, w dolnej części zaznacz pole opcji Tak obok Zablokuj konto.
- Nacisniej w przyborniku przycisk Zapisz.
- Widoczna będzie ikona X w czerwonym kółeczku w kolumnie Włączone.
Dodatkowe sposoby blokowania
Dodatkiem do tej prostej metody blokowania są rozszerzenia dostępne na http://extensions.joomla.org/, które pozwalają blokować np. adres IP. Można również blokować użytkowników na poziomie serwera - jesli administrator pozwala korzystać (a zwykle pozwala) z plików .htaccess.
Działania prawne
W przypadku uciązliwych, a zwłaszcze przestępczych zachowań użytkowników, konieczne może być podjęcie odpowiednich kroków prawnych. Skonsultuj się w takich przypadkach z przedstawicielem organów ścigania albo adwokatem.